28/07
Sag 24/2025
Nye regler på klageområdet betyder blandt andet, at klager og efterfølgende kommunikation fra borgere, virksomheder og repræsentanter skal sendes til Skatteankestyrelsen digitalt. De nye regler træder i kraft fra den 3. april 2018.
Du kan læse mere om de nye regler i bekendtgørelse om Skatteankestyrelsen.
Det betyder, at du fra den 3. april 2018 kun kan indsende din klage eller anmodning om genoptagelse af en sag via vores digitale selvbetjeningsløsning.
Den efterfølgende skriftlige kommunikation om klagesager og genoptagelsessager skal ske enten via vores digitale selvbetjeningsløsning eller via Digital Post, det vil sige e-Boks og borger.dk.
Du finder vores digitale selvbetjeningsløsning ved at klikke her.
Der er visse tilfælde, hvor du kan, men ikke skal, benytte vores digitale selvbetjeningsløsning.
Det er fx følgende tilfælde:
I disse tilfælde kan du indsende din klage med almindelig post eller ved personligt fremmøde.
I langt de fleste tilfælde opkræver vi et klagegebyr for at behandle klagen. Klagegebyret skal betales samtidig med, at du indsender klagen.
28/07
Sag 24/2025
24/07
SKM2025.424.BR
24/07
Skatteministeriet nyheder
23/07
Skatteministeriet nyheder
21/07
SKM2025.423.ØLR