Også breve med svarfrist sendes via Digital postkasse

2016-07-07 14:00NyhederOrganisationUndersøgelser
Beskrivelse

Dette gælder også bl.a. breve, hvor vi rykker for betaling af klagegebyr eller materiale, der mangler for, at klagen opfylder de formelle betingelser for at blive oprettet. Brevene sendes til privatpersoners digitale postkasse på borger.dk og til virk.dk for virksomheder.

Det er uheldigt, at ikke alle er opmærksomme på dette, da Skatteankestyrelsen anser en klage for bortfaldet, hvis klagegebyret ikke indbetales, og kan afvise at behandle klagen, hvis materialet ikke indsendes rettidigt.

Den 1. november 2014 blev det obligatorisk at modtage digital post for borgere, der ikke har fået fritagelse. Det har været obligatorisk for virksomheder at modtage digital post siden den 1. november 2013. Du kan læse mere om digital post på borger.dk og virk.dk.

Skatteankestyrelsen ønsker med denne yderligere information at sikre så få misforståelser som overhovedet muligt og dermed understøtte retssikkerheden.

Al post fra Skatteankestyrelsen bliver sendt digitalt, medmindre man som borger er fritaget. Denne mulighed findes ikke for virksomheder og professionelle brugere.